لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

لندینگ پیج

لندینگ پیج یا صفحه فرود آنقدر مهم و با ارزش است که حتی به آن صفحه هدف نیز گفته می شود. در دنیای امروز که شاهد کمپین های تبلیغاتی فراوانی هستیم طراحی یک لندینگ پیج یا یک صفحه فزود مناسب کمک بسیاری در افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری میکند.

صفحه هدف یا لندینگ پیج یک صفحه ی مجزا در وب سایت است که برای هدفی ساخته شده و برای جذب کاربران و مشتریان به کار برده میشود. اگر میخواهید کاربران در صفحه فرود شما باقی بمانند باید عنوان جذابی برای این صفحه بسازید. برای عنوان صفحه هدف باید از کلمات سوالی مثل چگونه و چطور استفاده کرد یا از جملات با مزه ای که مخاطب را به خود جذب کند و برای ماندن در صفحه هدف ترقیب کند.

در انتهای صفحه فرود عموما یک هدفی وجود دارد مثلا دارای فرم ثبت نام یا دانلود اپلیکیشن هستند. لندینگ پیج ظاهری متفاوت با بقیه صفحه های سایت دارد وقتی صفحه لندینگ سایت خود را درست کردید حتما حواستان به ریسپانسیو بودن این صفحه باشد و در نسخه موبایل و تبلت آن را چک کنید .صفحه هدف شما برای به دست آوردن مخاطبان جدید هستند هرآنچه از هنر رنگ و دیزاین صفحه می دانید به کار ببرید و کاربر را جذب کنید. سئو کردن لندینگ پیج خود را فراموش نکنید. بهتر است از هیچ گونه لینک خارجی در صفحه فرود خود استفاده نکنید چون ناخودآگاه کاربران به سایت ها یا صفحات دیگر می روند این کار کاملا اشتباه است.

لندینگ پیج یا صفحه هدف یک صفحه از سایت است که آن را به عنوان نقطه فرود یک بازدید کننده می گویند. یا دروازه ی ورود بازدید کننده به سایت !

برای دیده شدن یک صفحه فرود باید از بنر های تبلیغاتی استفاده کرد زیرا هر چقدر صفحه فرود یک سایت کاربرپسندتر باشد به هدف خود نزدیک تر می شویم.

ویژگی های لندینگ پیج

در صورتی که قصد ساخت لندینگ پیج را دارید باید قبل از هر چیز به دو نکته مهم توجه کنید :
یک هدف خاص را برای صفحه فرود در نظر بگیرید.
به طور معمول در صفحه فرود یا لندینگ پیج فرآیند تبدیل کاربر به مشتری تنها با یک دکمه انجام می گردد.
توجه به دو مورد ذکر شده بیان گر تفاوت لندینگ پیج و صفحه اصلی سایت می باشد. برای طراحی صفحه اصلی سایت می توانید چندین هدف را در نظر بگیرید و در عین حال به صفحات مختلف لینک بدهید، اما صفحه فرود تنها با یک هدف خاص و منحصر به فرد طراحی می شود.

لندینگ پیج نیازی به منو یا بخش های ناوبری یک سایت عادی و معمولی ندارد چون کاربران و بازدیدکنندگان نمیخواهند به بخش های مختلف وب سایت ما بروند برای رسیدن به هدف خود صفحه فرود شما باید ساده و در عین حال متمرکز به هدف ما.

توضیحاتتان را مختصر و مفید و کاملا واضح بنویسید.

نمونه هایی از کارهایی که شما می خواهید  بازدید کنندگان یا کاربران  انجام دهند :

ثبت نام در سایت

اشتراک خبرنامه

ثبت سفارش و فروش

برای تحقق اهدافتان از تصاویر زیبا و جذاب استفاده کنید تا توجه بازدیدکنندگان جلب شود.

شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک – لینکدین – تلگرام – اینستاگرام و . . . بسیار مهم هستند که باید با ارسال لینک صفحه فرود یا لندینگ پیج مورد نظرتان در آنها به صورت پست یا در یک قالب با حداکثر جذابیت های بصری و متنی عالی و تاثیرگذار لندینگ پیج را به اشتراک بگذارید. طراحی مینیمالیستی باعث میشود هیچ گونه حواس پرتی غیر حضوری برای جلب توجه کاربران شما از هدف صفحه وجود نداشته باشد.

انواع صفحه فرود

حال که با مفهوم صفحه فرود آشنا شدیم، انواع لندینگ پیج را بررسی می‌کنیم:

صفحه فرود عضویت Opt-In landing Pages

صفحات Opt-In Landing Pages که به اختصار Opt-in Page هم گفته می‌شود نوعی از صفحات فرود هستند که توسط بازاریابان برای تشویق مشتریان فعلی و آینده برای به اشتراک گذاشتن داده‌های شخصی با آن‌ها استفاده می‌شود. یک صفحه Opt-In معمولاً از مشتری می‌خواهد تا نام، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات هویتی خود را در فرم موجود در پیج وارد کند.

صفحه فرود Click Through

یکی دیگر از انواع صفحه فرود صفحه Click Through است. عمدتا هدف از این نوع صفحه فرود، افزایش نرخ تبدیل، متقاعد کردن کاربر برای کلیک و سپس هدایت به صفحه دیگر است. طراحی این مدل از لندینگ پیج برای توصیف یک محصول همراه با جزئیات مناسب است. در واقع مشتری را متقاعد کرده و او را به اقدام نزدیک‌تر می‌کند.

صفحه فرود Lead Generation

برخلاف صفحه فرود Click Through که به عنوان یک مرحله آماده سازی قبل از اقدامی مانند فروش محصول یا خدمات عمل می‌کند، از صفحه فرود Lead Generation برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی و ایجاد فضایی برای برقراری ارتباط مشتری با شرکت یا فروشگاه استفاده می‌شود و می‌توانید در قبال این ورود اطلاعات، هدیه‌‌ای چون یک کتاب الکترونیکی رایگان یا کد تخفیف را به کاربر هدیه دهید.

چک لیست ساخت صفحه فرود

در مجموع ساخت صفحه فرود حرفه‌ای بسیار ساده است کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید.
1.    یک قالب برای صفحه فرود خود انتخاب کنید. (بسته به نوع هدفی که دارید قالب‌های مختلفی برای صفحه فرود وجود دارد)
2.    برای صفحه فرود خود یک اسم انتخاب کنید.
3.    محتوای خاص خود برای صفحه فرود را ایجاد کنید. (متن‌ها، دکمه‌ها، CTA و …)
4.    استفاده از تصاویر را فراموش نکنید.
5.    از نام دامنه‌ای مرتبط با سایت خود استفاده کنید.
6.    مطمئن شوید تمام لینک‌ها و CTA هایی که در صفحه قرار داده‌ای به درستی کار می‌کنند.
7.    سئو لندینگ پیج خود را فراموش نکنید. توضیحات متا و تیتر سئو خود را وارد کنید.
8.    صفحه فرود را منتشر نمایید!

نمونه های لندینگ پیج های مختلف

لندینگ پیج نمونه
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

1 دیدگاه برای “لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.